W bieżącym roku szkolnym były kontynuowane zajęcia koła muzycznego w ramach Projektu RUWNAJ. Odbywały się one cykliczne w dwóch grupach. Koło muzyczne ma na celu wszechstronne rozwijanie osobowości uczniów i przygotowanie ich do uczestnictwa w życiu kulturalnym, przez pobudzanie i usprawnianie procesów percepcji wizualnej, słuchowej oraz działalności muzycznej. Celem ogólnym koła muzycznego jest zainteresowanie dziewcząt różnymi formami kontaktu z muzyką, stworzenie podstaw do samodzielnego rozwijania zdolności i umiejętności muzycznych oraz zachęcenie do dalszego kształcenia muzycznego. Na zajęciach dziewczęta kontynuowały zarówno edukację muzyczną, jak i elementy muzykoterapii.
Zadania programowe realizowane są poprzez cele:
- w sferze poznawczej:
- rozwijanie podstawowych zdolności i umiejętności myślenia twórczego,
- wyposażenie dziewcząt w podstawową potrzebną do samodzielnego muzykowania, wiedzę z zakresu zasad muzyki,
- kształcenie prawidłowej emisji głosu i poprawnej dykcji,
- kształcenie umiejętności zespołowego muzykowania,
- w sferze emocjonalnej:
- pomaganie w odkrywaniu możliwości twórczych,
- rozbudzenie potrzeby artystycznej ekspresji i kontaktów z dziełami muzycznymi,
- uczenie kultury odbioru, kultury bycia,
- kształtowanie pozytywnego obrazu samej siebie, wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- uczenie odreagowywania emocji w sposób akceptowany społecznie,
- przygotowanie do realizowania własnych pomysłów w działalności muzyczno – ruchowej,
- przygotowanie do uczestnictwa w kulturze.
Dziewczęta ponadto przygotowywały repertuar muzyczny związany z rożnymi uroczystościami organizowanymi w placówce i poza nią. Występowały z okazji Dnia Edukacji Narodowej, uroczystości oddania budynku internatu po termomodernizacji, Dnia Odzyskania Niepodległości, Wigilii zorganizowanej w ośrodku, ale także w Domu Seniora na Rusinowie oraz w Świdnicy podczas Wigilii dla Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich.
W miesiącach kwiecień, maj, czerwiec 2015 r. były kontynuowane zajęcia koła muzycznego w ramach Projektu RUWNAJ. Odbywały się one cykliczne w dwóch grupach.
Ponadto wychowanki brały udział:
– w zabawach ze śpiewem, ruchem, gestem,
– tworzyły ilustracje ruchowe do słuchanych utworów,
– tworzyły układy choreograficzne do piosenek,
– malowały muzykę,
– śpiewały poznane piosenki.
Zadania programowe realizowane były poprzez cele w sferze poznawczej i emocjonalnej.
prowadzący : Andrzej Jagodziński